söndag 5 december 2010

2:a advent


Oj, redan gott en vecka och det är 2:a advent. Har just ätit frukost med mina barn. NN jobbar idag. Sedan är det dags för hockeyträning med Casper och sedan blir det pepparkaksbak för barnen med Åsa, Björn och Rosi -känns som det kommer att bli värsta cirkusen:-)) Adventsmiddag på matskompaniet och sedan ska vi se 1:a Harry Potter filmen med barnen som de har fått i sin "säck".


En "tomtetavla" som mormor gjorde till Laban sin första jul. I säcken lämnar tomten ibland ett paket eller en lapp:-)

Idag var det nya pepparkaksformar i ett packet och det passade ju bra eftersom de ska baka idag.

Förra söndagen på 1:a advent hade vi familjerna här på grötmiddag.

Alltid lika trevligt och gott.

Veckan som var, var full med trevligheter. I måndags utnyttjade jag min julklapp från förra året och som går ut nu, så jag var i sista minuten. Ryggmassage och facekur på Carolinas spa -väldigt skönt och lungt. Sedan blev det Bio "Harry Potter" med Suss och Tanja. I onsdags var jag på julkortskurs på lajbans, så har ni tur kanske vissa av er får ett fint julkort:-)) Julfest med Energihuset i fredags med glögg och sedan middag på Merry Can.
Igår blev det inhandling av lite julklappar och sedan kom mor, Åke, Åsa, Björn, Rosi och Maria hit på fika. Sedan blev det en lugn eftermiddag/kväll.

Nää dags att görna sig redo för dagen.
Vi hörs/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar