måndag 9 augusti 2010

Första jobbardagen:-)

Hej vänner! Slut på semestern, men jobbar ju bara två veckor för sedan bär det av till "Mallis"

Helgen var perfekt med Grillning här på fredan med familjen Grön/Nilsson och suss. Finvädret gjorde att vi kunde sitta ute.
På lördan blev det stan och fika med suss och inhandling av ett partylinne till kvällen, 2 väskor mm.
Sedan hämtade Tanja upp mig i stan och vi for till Arnäs kyrka där en föredetta kollega skulle gifta sig, Pernilla. Superfint vigsel. Sedan blev det den obligatoriska sången. Inger hade en en gång lyckats få till en super bra sång till brudparet som vi sjöng. Inger hade också en gjort en sång när NN och jag gifte oss.

NN hade skjusat barnen till mormor/morfar och sedan tog han med mig in till stan på min present. Middag och Europe på parken. Cyklade in och åt grillbuffé på "olles" och sedan upp tilll parken. Trevlig stämning och mycket folk. När de var slut cyklade vi till Max och åt en strips och milkeshake innan vi cyklade hem och var i säng kl 03:00, det var länge sedan:-)

Igår blev det en slappar dag som vi avslutade i bjästa med middag.

Idag när jag klev upp för första jobbardagen kändes det lite tung och dessutom regnade det, men dagen förbyttes till en glädje dag. Roger min förra chef haffade mig på morgonen och undrade om jag ville börja jobba i skolan igen....... vilken dum fråga, klart jag vill det:-) 75% hade han att erbjuda i ett år framåt. Jag tog det. pengar är inte allt här i världen, än om jag hade föredragit att jobba lite mer. Så nästa måndag börjar jag på skolan:-)

NN som fortfarande har semester hade tagit barnen till knasigakojan idag. Själv tog jag tag i mitt liv igen:-) och for och tränade med suss- styrketräning, så jag kan tänka mig att jag kommer att ha träningsvärk imorgon.

Det var allt för denna gång. Vi hörs/lissan

1 kommentar:

  1. Här kommer massor av GRATTIS KRAMAR för ditt
    nya jobb,/mor

    SvaraRadera