måndag 7 mars 2011

SOL....

Hej hopp! Första sportlovsdagen, men här jobbar vi på som vanligt. Fast jag slutade vid lunch idag, så jag tog grabbarna och mor med mig ut till dekarsön där det var sportlovskul.
Först åkte vi häst och släde. Leo blev alldeles tagen av hästen och ville se på den hela tiden, fast lite rädd var han också.
Sedan gick vi in till stugan och köpte oss lite fika och sedan var vi ute i solen ett tag, innan hemfärd. Laban följde sedan med mormor hem. Leo sover och Casper och jag har mysstund. Vi har suttit ute på vår varma altan och funderat lite på livet:-)Upptäckt då att jag måste övertala min man att vi ska köpa en ny matta dit ut:-))

I går var det strålande sol och almanackan lyste blank, dvs inga träningar, kalas eller annat inbokat:-)) packade och drog ut till vårby.

Alla hade vi skidor och åkte i spåren, även coola Leo.

Sedan blev det fika i den härliga solen.


Måste visa en bild på vår skidkung Laban också som hade tävling i lördags i Vårby.

Kummunskidan kallas tävlingen och i lördags var det finaltävlingen. Kommunskidan är 4tävlingar och har man varit med på 3st som Laban har så fick man en medalj:-))

Nää, dags att börja laga middag. Må gott/lissan

1 kommentar:

  1. Härliga bilder på grabbarna. ^Åh, vad jag längtar tills vi ses igen. Här ligger paket till Laban som fyllt år, till Casper som har haft dopdag och Leo har också lite presenter som jag hittade uppe i Sälen när vi var där. Skulle önska så att vi bara kunde komma hem till er och hälsa på. Laban - så snygg med medaljen - vilken skidåkare - jag skulle ha första parkett när du åker. En flagga i handen med HEJA LABAN på! Leo som redan börjar åka längdskidor - det blir nåt det, och Casper bäste hockykillen i MODO. Hörde vilken målskytt du är - men också en bra passare- det är högt betyg. Här hemma är nu både Jenny och johanna små krassliga i förkylning och ont i örat. Jag känner också av förkylningssymtom - men inte så att jag är sjuk från jobbet inte(!!). John är kry än så länge. Kram till alla från oss.

    SvaraRadera