söndag 28 mars 2010

Söndag????

Hej vänner. Redan söndag???????? Har varit lite dålig på att skriva märker jag, men det kommer liksom annat ivägen:-)

I fredags slutade vi vid tre och då åkte vi upp till mor och Åke och tog en kaffetår. På väg hem ringde Solveig & Anders och ville komma och hälsa på och det gick ju bra. De kom så de även åt middag. Sedan blev det "Let´s dance" final på tv.
NN och jag missade "uppdrag granskning" i veckan, så vi såg den på nätet istället -Ja vad säger man -Tragiskt.

Snö, snö och åter snö. Vill inte ha mer snö nu:-) Lördag morgon tillbringades på modohallen där årets hockeymatch skulle utspela sig:-) Casper hade nämligen hockeyavslutning och då var det mammamatch som gällde.

Här är casper och jag laddade. Hade otroligt dåliga skriskor-super slöa. Regäl uppvärmning blev det först där vi fick göra köttbullen, backa, åttor mm. Mammorna var ju slut innan vi började.

Sen var det match. Killarna var 7 utespelare medans vi var 5. Faktiskt ganska kul och vi spelade nästan i en timme. Tog på en lathund, var alldeles svettig. Killarna vann med uddamålet:-)

Sedan blev det en statstur för mig till stan för inhandlig av presenter och överdragsbyxor till Laban. Tog en kaffe med suss.

Hade sedan på eftermiddan bjudit in mor och Åke på middag. De åker ju till fjälls på tisdag och ville lämna en påskpresent till barnen.

Mormor, Leo och Morfar tog en promenad innomhus.
Det blev ett "halv åtta hos mig" recept till middag, nämligen fylld kycklingfilé -mums. påskppresentöppning.

Inget påskägg var det, utan en coop påse:-) och i påsen var det en...........

"Hundkorg" med läkerheter som tex. festis, äpple, godis, kinderägg och en bil. Denna korg är Leo. Han började genast att äta.


Sedan på kvällen åkte NN iväg en sväng till Urban som hade kalas och jag gick ner i källaren och sydde ett par gardiner som jag ska försöka sätta upp idag i vardagsrummet. Släkte ner och tände ljus halv nio - "Earth hour", men hade tv´n på:-)

Idag blir det ganska lungt på dagen och sedan på eftermiddan är vi bjuden till Maria & stig på middag för att fira Isac som blir 6år.

Ha det bra allihopa/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar