måndag 22 mars 2010

Vilken helg...

Hej vänner. Vilken helg det varit, igentligen helt crazy. Tänka er att 130 tjejer sitter och pysslar en hel helg???? det är crazy och dessutom var det ju underbart väder ute, men det brydde vi oss inte om:-)

Var på plats på nola strax efter nio i lördags. Innan träffen hade man fått beställa ett scrapkit och ett pärlkit om man ville och det var ju klart att jag ville det. Och dessa kit får man vid ankomst + ett häfte om olika tävlingar som man kan vara med i under helgen. Vi slog oss ner vid ett bord- mor, Ingrid, Annica, Suss, Tanja och jag och sedan var det bara att börja.

Under lördagen fanns det 9 tävlingar att vara med i om man ville. Vissa tävlingar är för Lo och kort och några för pärlare. Andra år har alltid jag, Suss och Tanja försökt att hinna med alla tävlingar, men i år tog vi det lite lugnare:-)
På lördagen gjorde jag 5 LO´n och ett halsband/örhängeskit till tävlingarna.
Fick slita oss för att gå ner på stan och äta lunch. Trots att vi började vid 9:30 och man har på sig till 21:30 på kvällen för att lämna in bidrag till de olika tävlingarna, så sitter man där och känner att tiden är knapp:-) Crazy, jag vet.

Sedan så blir det röstning bland bidragen i de olika tävlingarna. Denna gång indelades vi i jurygrupper och röstade. Och tror ni inte att jag kammade hem första pris i en tävling där man skulle göra en LO som innehåll wellpapp...


Gjorde ett skåp av wellpappen. Tyckte det passade så bra till kortet på Thilde och Leo när det var och lekade i ett skåp. Under skåpet gjorde jag en "låda" som man kan dra ut och i den står lite om när bilden togs osv. Kul att andra gillade min LO. Fick ett scrapkitt som pris.
Inte nog med det. Av pärlkittet skulle man göra ett set bestående av 2 saker. Så här såg mitt bidrag ut.

Vann 2:a priset och ett presentkort på 100kr:-) Alltid kul att vinna.

Inga fler vinster med av scrapkitet man köpte till träffen gjorde jag denna Lo.

Mina grabbar på trysundas utkiksplats i somras.
Slut på lördagens pyssel och jag var inte hemma fören 24:00:-)

Upp i ottan på söndag. Tanja och jag hade bestämt att vi skulle gå in till stan pga av allt sittande på lördan. Gick kvart över åtta. Skönt med en långpromenad. Väl på plats på nola var det bara att börja skapa igen. Gjorde bara 2 Lo´n på söndagen bla. denna.

Julfamiljebild sen i julas. Gjorde ju fler Lo´n, men jag har inte knäppt kort på dem. Ni får se dem när ni kommer hit och hälsar på:-) Inga vinster på söndagen. Men vilken helg, synd bara att det går så fort och att det är så länge till nästa träff i oktober:-)

NN och grabbarna hade också haft en bra helg. Idag har det varit stängningseftermiddag på förskolan/skolan, så NN hämtade grabbarna vid lunch och jag fick jobba till halv 5. Sedan har jag haft pass på EH.
Ta det lungt(/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar