onsdag 5 maj 2010

Full fart...

Hej vänner. Oj, redan onsdag kväll????

Vi börjar från början:-) I måndag var det dags för första orienteringsträningen för Laban. Hade anmält honom till en orienteringsskola med OK nolaskogsarna.
Har inte längre afro pass på EH på måndagar eftersom Marie kommit tillbaka, så jag kunde åka med honom. Lite nervöst var det, men det släppte fort. En egen karta fick han och sedan var det lekar, kartläsning och sedan fick han springa runt och leta stämplar. Laban var överförtjust och längtar redan till imorgon då det är träning igen- Kul.

Igår slutade jag tidigt. Elliot följde med Casper hem och var ute hela eftermiddan och cyklade och spelade kula. Laban och jag gick in och gjorde läxan och sedan bakade vi en "sockerkakskladdkaka", för det var tänkt att farmor & farfar skulle komma, men de kom idag istället.
Sedan var det ju första tisdagen i månaden, så det var scarppkväll:-) 4 kort till studenter och födelsedagar blev gjorda + en massa surr.

Idag har jag varit i Umeå på en handledarkurs. Åkte med mina gamla kollegor, så det var roligt att få surra och vara med dem igen. Givande kurs och var inte hemma förren kl. 18:00. Och då kom Casper hem från sin första fotbollsträning för i år. Nu kör det igång med alla träningar igen. Tur är att fotbollen är granngårds. Farmor och farfar hade också varit och tittat.

In och fikade "sockerkakskladdkakan" som vi bakade igår och sedan blev det "halv åtta hos mig" Nattning av barn och sedan vikning av den enorma tvätthögen.
Ken kom, och sitter nu och surrar med NN i soffan.

Dags att förbereda kläder, gympapåse mm för imorgon, vi hörs då/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar