söndag 9 maj 2010

Helgen...

Hej på er! Så har ännu en helg flygit förbi. I fredags blev det ju badhuset och grabbarna blev överlyckliga. Vi åkte rutschbanan, forsen, bubblade mm. Efter några timmar var vi nöjda och åkte och köpte thaimat innan vi åkte hem. Satt ute på altanen och mumsade på maten och tog ett glas rödvin:-)

Lördagsförmiddan tillbringades utomhus. Hade en plan att hinna räffsa gården denna helg. Och kan ni tänka er att det hann jag också. Nu är det bara NN jobb kvar att ta bort alla högar jag räffsat ihop:-)
Strax efter 12 åkte vi för att gratta Stig, som fyller nästa torsdag, men då är vi ju inte hemma. Tårta och kaffe ute i solen. Sedan hade jag lovat att köra ett afro pass 15:00 med ett "Möhippegäng" på EH. Gick bra.
Hem för att äta middag och sedan iväg igen kl. 18:00 för att jobba på brux. Det var ett företag som hade en trerätters middag. Fullt ös med förrätt, snaps, vin, middag, vin, efterrätt, avec och sedan all bortplock och disk. Vi var klara strax efetr 22:00 och då fick några åka hem för att alla inte behövs, så jag blev en som fick åka hem. Men det var bara skönt att få slänga sig i soffan.

Idag började dagen med fotbollsträning för Casper och sedan gick jag på med räffsingen av gården. Sedan kom Farmor & Farfar och hjälpte oss klippa ner häcken, som förmodligen sedan ska skjuta och bli fin och hög:-) Maria och Patrik kom hit för att låna en såg av NN och de stannande på fika som sedan blev grillning av hamburgare och då tillslöt även mor, Åke, Åsa och Peder. Det blev med andra ord en släktgrillning:-)

Gamarna vid bordet:-)

Min delikata hamburgare. Kaffet intogs sedan på altanen.
Gick ut en sväng till för att räffsa i diket mot vägen och NN och Tommy flyttade runt båten till den andra sidan.
Bad för Leo, som nu ligger och sover och vi andra ska snart se "wipeout" på tv`n.
De var denna helg/lissan

1 kommentar:

  1. Hej på er fam, Nordin. Vi tackar så himelskt mycket för en härlig söndagseftermiddag hos er med grillning och fika, nu känns det som om sommaren är på intågande, för här planeras redan för nästa släktträff helt fantastiskt tycker jag. Kram till er alla/ mormor och morfar

    SvaraRadera