lördag 22 maj 2010

Grilltajm.

Vilken vecka- phu. Min student gjorde sin sista vecka denna vecka och det är lite jobb med att ha student + allt annat som ska hända på jobbet på våren. Så det var med lätta steg jag gick hem igår vid 12:30.
Väntade in barnen och sedan åkte vi in till stan och tog en välförtjänt mjukglass-mums. Sedan blev det inhandlig av preset till ett kalas Casper ska på imorgon och sedan även nya längre shorts till killarna.

Hemma igen blev det till att fixa en grillmiddag. Ett måste i detta fina väder.

Leo och jag skåla in sommaren:-) Hittade det största vinglas jag hade eftersom jag bara skulle dricka ett glas:-)

NN njöt av sitt glas också. Sedan satt vi i solen och avnjöt denna läckra middag.

Ser mumsigt ut va? Ikväll ska NN ut och då kommer brudarna hit på middag och de kommer att få samma mat:-) jag kan äta detta varje dag.

Sedan blev det tidningsläsning och barnen lekade. In för att se på "Talang" och då kom också efterrätten fram - rabarberspaj.

Idag blir det doning på gården, måste klippa gräsmattan och greja lite. Vi ses/lissan.

Höll på att glömma.
STORT GRATTIS till dig Farfar Anders som fyller år idag. Vi kommer imorgon.

1 kommentar:

  1. Ni ser ut att ha det riktigt mysigt. Vi hade högsommarvärme idag. Jenny badade hos Tina i poolen, Johanna,Carro och jag åkte en sväng till Kulturfestivalen i Hågelby. Uppmontering av tak ute på altanen blev klart i fm och John besiktiga de motorcykeln.

    SvaraRadera