söndag 2 maj 2010

Hej hopp!

Ny månad och nya tag:-) Sista april firades i bjästa hos familjen Karlsén/Bergström + Suss, Magnus, Linda, Anders, Cilla, Johan och alla barn = en hel hög. Mumsig grillmiddag bestående av massa mumsiga tillbehör. Sedan begav vi oss till brasan borta vid kyrkan. Barnen fick fiska i en fiskdamm och fick en godispåse. Lite svårt hade de att tända brasan, men till slut tog den fjutt.
Tillbaka hos Annicas blev det paj med vaniljvisp till efterrätt och sedan satt vi där och surrade tills vi åkte hem strax innan tolv.

Igår tog vi sovmorgon:-) Mor kom sedan förbi en sväng och då åkte vi iväg till loppis nere vid hamnen och sedan vidare till ICA för handling av mat + att jag skulle skaffa mig ett ICA-kort. Så nu Carola har jag fixat ett. Behöver ha ett när vi ska åka till kolmården -får billigare inträde då:-)

Leo skulle sedan hjälpa mig att dammsuga. Snacka om barnarbete.

Casper hade beställt tacos till middag, så Laban och jag kockade. Här håller Laban på att skära till alla grönsaker.

Efter maten bestämde vi oss för att ta en liten cykeltur. Tänkte cykla bort mot veckefjärden, men precis när vi var redo att bege oss kom regnet. Vi tog den korta cykelturen till Tanja & Tommy och tog en kaffe där istället. Hem för tittning av "körslaget" Och då tog vi fram läckerheterna som jag köpt. Först blandade jag till en godrink till NN och mig och grabbarna fick en alkoholfri drink och sedan mumsade vi på detta. Kladdkaka, jordgubbar och grädde:-) Så i dag blev det en långpromenad på morgonen med Tanja:-) Ha en bra dag/Lissan

1 kommentar:

  1. Vi firade majbrasa ute på Lida - Allas vår Skogsmulles hemvist! Så duktig Leo är att dammsuga- det ska börjas i tid. Så nu finns det fyra starka karlar som kan ta hand om städningen där hemma i Hörnett!!! Kanon - super med ICA kortet och Kolmården på fredag! Såklart att laban var duktig på matoch efterrätt - fanns Casper där i krokarna också?.......På torsdag spelar ARVINGARNA på Gröna Lund!!!Det skulle väl vara något det!

    SvaraRadera