söndag 23 maj 2010

Målning

Hej vänner. Vart tog solen vägen????
Igår var en riktig fixar och kompisdag.
Började med att klippa gräsmattan och sedan skrapade jag färg från utefotöljerna som jag har på altan på framsidan och sedan målade Laban och jag.

Blev superbra, som nya. Så idag på förmiddan intogs kaffet där.
Sedan igår blev det handelsträdgårn för inhandling av lite plant. Så nu ser det extra fint ut på trappan med lite plant. Handling på coop för jag hade ju bjudit hem brudarna.
Annica + barn, Malin + barn och suss kom på grillning. Grillat kött, klyftpotatis, sallad och sås. Och till det delade Malin och jag på en flaska rödvin( de andra körde) -väldigt trevligt. Tanja och barnen slöt upp lite senare och högg in på efterrätten som igår bestod av samma som i fredags, nämligen rabarber & jordgubbspaj.
Satt och surrade om allt mellan himel och jord.

När det bara var Suss, Annica och jag kvar körde vi en "gin rummy" Kom fram till att det var säkert över ett år sedan sist. Vi som spelade kort var och varannan dag då:-) tiderna förändras.
Och kan ni tänka er att Annica förlorade. Det har nog inte hänt på över 5år. Gissa om Suss och jag var glada:-)

Idag har jag varit på träning med Casper och snart ska jag och Leo till Thilde som fyller 2 år. Casper är på kalas hos Elliot, Laban är med Ville på lekparken i stan och NN är och fixar i båten.
Ha en bra dag/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar