måndag 12 juli 2010

Sjöhaveri....

Hej vänner! Igår begav vi oss till malmön för lite sol och bad. Sedan på eftermiddan var vi bjuden på middag i degerfälle där Malin V´s mor har sommarstuga. Det var bara ett stenkast från malmön. Först blev det lite fika och sedan middag -super gott.

Sedan så följde Ebba och Elliot med oss till Malmön för en övernattning. Väldigt lungt på vattnet när vi åkte över igen. Barnen hade letat mask vid stugan, så när vi kom fram blev det fiskning från bryggan. De fick ganska många små abborrar som de slängde i igen.
Sedan kom regnet och oskan över oss, men då satte vi oss i båten och myste med ostbricka. Barnen såg på en film nere i båten.

NN och jag satt och lyssnade på VM matchen på radion.

Uppe före tuppen, då Leo vaknade tidigt:-) Sol och bad hela dagen.

NN blåste upp "lillbåten" så barnen kunde vara ute och ro lite.
På eftermiddan var det dags att bege sig hemmåt och det var då vi fick båthaveri???
Det var ganska stora vågor som gick. Ungefär utan för gullvik la motorn av??? Inte så kul med dessa vågor och 5 barn i båten. NN fick kasta ankare. Vi guppade med de stora vågorna in mot den steniga stranden. Men efter lite tur med lugnande av barn, ommöblering osv kunde NN öppna motor luckan och fixa till felet så vi fick igång motorn:-) Kan säga att det var väldigt nära att det var sista båttrippen för iår. Hade vi slagits emot stenarna hade det nog blivit ett hål.
Styrde kosan mot gullviks brygga där Mats och Malin tog barnen, så kunde NN och jag åka runt till Åviken. Vilken resa:-)

Vi fick slänga ner lite saker i båten som var ivägen, så det blev så här snyggt.

Barnen var ganska skärrade när vi kom och hämtade dem hos Vedmans och jag tror nog inte att Ebba och Elliot vill följa med oss någon mer gång:-)

Solbränd blev man iallafall idag:-) me like

Imorgon kommer Carola, John, Johanna och Jenny upp till Ö-vik. Ska bli kul att träffas. Det gungar lite lätt här hemma nu, än fast man inte är ute på havet.
Må och lev/lissan

1 kommentar:

  1. Jag säger bara det...jisses vilken tur att inte vi satt i båten. jag hade varit fullständigt knäckt av skräck.Jag formligen avskyr vågor som guppar och djupa hav som är kolsvarta....som jag INTE vill trilla i. Jag förstår om Ebba och Elliot inte kommer med i båten fler gånger. Huva- om vi åker med måste det vara vindstilla. Och vad blev det för fel på motorn som havererade?

    SvaraRadera