måndag 19 juli 2010

Sommar och sol:-)

Hej vänner! Vilken sommar:-))
I fredags tog vi oss en båttur med fam. Staberg och farmor & farfar. Och det var jag som var kapten:-)
Körde som en kung ut till köpmanholmen för att hämta upp dem. Sedan korsade vi bara vattnet och styrde kosan mot balusviken.
Kan ju säga att vissa hade problem med att ta sig från båten till land för det var lite sjögräs i vattnet:-)) Hade med oss lite fika som vi fikade innan vi begav oss upp till tjärn somm ligger ca 200m upp på berget.

Upp för backen och NN bar Leo. Fick en smärre chock när det blev NN som först var nere i vattnet.


Sedan följde barnen med. John och NN snorklade runt lite. Vattnet är alldeles klart.
Vandrade ner igen och kastade stenar i vattnet.

Lämnade av dem i köpmanholmen och sedan for NN, jag och Leo runt. Sedan blev dte grillning i bjästa och även lite vin, så vi sovde över där.

I förrgår for NN ut med grabbarna på sin årliga tripp till Ulvön. Han längtar, likt barn längtar till julafton. Utan några större missöden, som det ofta bruka bli kom han hem helskinnad igår:-)
Själv blev det nyänget med Suss och Tanja och sedan middag och kortspel hos Annica.

Igår Blev det ganska lungt. Suss, Annica, Felicia, jag och Laban for och tittade på "Timoteij med vänner" på parken -trevligt. När jag kom hem satt Tommy och Tanja här, så då blev det drinken på altanen, P2:a. Tror jag skulle kunna fördricka mig på den -så super god;-))

Ha det skoj/lissan

1 kommentar:

  1. Blev ju så otroligt bra dag. Snabblunch på kajen innan ni kom och hämtade oss. Tänk att vi klarade oss över vattnet även denna gång. Sjögräset var väl lite väl tilltufsat för mina vackra tår!!! Vilken tur att John kom som en räddande riddare som förde över mig till fastlandet. Jag undrade just var landgången tagit vägen!!! Vidare promenad upp till kärnen (åh,vilka grenar på vägen upp-såg upp så inga ormar låg på solning-) klarade även detta att ta mig upp och även ner utan att se några krälande ohyra. Tusen Tack för denna fantastiska resa som faktiskt inte var ojämn i vattnets vågor. Med en fantastisk skeppare så krossades vattnet från A till Ö och vi kom alla fram helskinnade! Kram carola

    SvaraRadera