måndag 7 juni 2010

Hej svejs!

Helgen är förbi och veckan tar vid, men jag har ju kortvecka:-) Har jobbat idag och så imorgon och sedan har jag helg igen. Passar mig perfekt.

I helgen har det hänt mycket:-) Grillkväll med EH i fredags och sedan var det en heldagsscrapp i lördags. Vi var ca 35st som satt och pysslade. Fick otroligt mycket gjort denna gång. 6 st Lo´n och 4:a kort + lite andra småsaker:-) Fika, lunch och middag intogs också. Om man var med på tävlingarna var man med på lottning av priser -och jag vann:-) Penna, stämpel och en blomdekoration-jippi.

Igår söndag klev jag upp med barnen och började genast baka bullar:-) Hittade sättpärer i mitt skafferi som jag gick ut och satte ner i jorden -hoppas de blir något. Mor och Åke kom hit på kaffe och nybakade bullar. Mor och jag gick en sväng upp till kempis där de hade bagageloppis, men det blev inga fynd. Sedan tog jag alla återvinningssaker som man sparar på sig tills det är överfullt och for iväg med det.

Felicia fyllde 7 år igår, så vi var ditbjuden på hamburgare och tårta -smaskigt.
Tog en sväng förbi Solveig och Anders innan vi åkte hem och då ville farmor ha kvar Leo, så då blev det så:-) Vi andra for hem och tog oss en dusch och sedan blev det kvällsboken -numera är det Laban som läser för Casper och mig:-)

Nu inväntar jag barnen för att kanske åka upp till mor och se om min älskade lillebror har kommit. Björn, Rosi och Rosis föräldrar har bilat upp från Göteborg och ska stanna i en vecka.

Ikväll är det grillning med Caspers klass vid hörnsjön och Laban och jag har orientering, så det bli till och dela oss igen:-)

Vi hörs/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar