söndag 20 juni 2010

Tjejfest & bröllop

God morgon vänner. Har en fullspäckad dag som vanligt:-) Fotbollscup med Casper på kempis, simskola mm.

I fredags var det dags för en liten tjejfest hos mig. Vi är några gamla polare som försöker träffas någon gång under året och sitta och dricka vin och surra(skvallra)

Det var Ulrika, Tanja, Annica, Malin och jag och sedan tittade Suss förbi efter middan. Välkomsdrink och lite tilltugg som förrätt. Regnet öste ner, men det blir ju mysigt ändå på altanen med tända ljus.

Kyckling, korv, sallader mm till middag och sedan en "falsk" cheescake till efterrätt och till det vin och sedan några goda drinkar. Vi hann averka mycket minnen från förr, skvaller, allvar mm. Hur trevligt som helst -Tack mina vänner
"Vänner är som änglar. Man kan inte alltid se dem, men de finns alltid där"

Igår blev lite bak till cupen idag. Gjorde havremums i långpanna som ska säljas i kiosken. NN skulle bort på brännbollsturnering med påföljande fest. Jag tog grabbarna och åkte till Isac som fyllde år. Tårta och surr innan vi åkte hem. Annica och barnen följde med och sedan blev det bröllop för hela slanten. Tror jag satt mer eller mindre bänkad från 15:00 till 01:00.

Vilket tjusigt brudpar. Daniels tal på middan slog allt. Att stå där och hålla tal inför miljoner tittare och 400 på plats. Strongt gjort. Min man höll inget på vårt bröllop och då var det bara 60 pers:-)

Nu laddar vi för cup. Vi hörs/lissan

1 kommentar:

  1. Och tänk inte ens en stödtext hade han, men kom ihåg hela detta tal iallafall. helt fantastiskt. Riktigt imponerande. Kul med en tjejfest - trots regnet.
    Kram

    SvaraRadera