lördag 12 juni 2010

SOMMARLOV

Sommarlov, fast de fortsätter ju några veckor på fritis.

Här sitter grabbarna på trappan och påväg till skolavslutningen. Och vädret hade vi på vår sida i år:-) NN kom också ner till skolan och var med på avslutningen.

Här är det Laban och Caspers klasser som är uppe och sjunger. Laban står uppe vid fönstret och Casper snett ner från Laban. Sedan efter samlingen i kyrkan gick barnen till deras klasser. Foto med fröknarna.




NN for tillbaka till jobbet och vi andra traskade hem och tog en liten fika på altanen.

Skulle ta barnen och cykla till konsum för att handla lite, men se det gick inte för NN hade tagit min cykel med cykelstolen till Leo för han hade punka på sin, så vi fick packade in oss i bilen. Sedan hade vi bestämt möte med Mats, Ebba och Elliot för att spela lite minigolf. Började med en korv med bröd som lunch på villakiosken.

Jag körde protokoll medans de andra spelade. Leo sovde under hela minigolfen i vagnen:-) Sedan blev det självklart en mjukglass som avslutning.

Mums vad gott. Mor, Björn, Rosi och Ingela slöt också upp då.

På kvällen for Laban och jag iväg och grattade mina kusiner Micaela och Rickard som tagit studenten. Buffé och tårta. Hem och slängde mig i soffan -gud så trött jag var.

Fick sovmorgon i morse och det behövde jag:-) sedan bakade jag tårtbottnar till Leos kalas imorgon för kompisar. For sedan till Annica och Bersa. NN skulle hjälpa bersa med att snickra lite. Fick korv med bröd till lunch där innan vi åkte hem.

Nu laddar vi för en spanskafton som Björn, Rosi, Rick och Ingela har fixat:-) Synd bara att det regnar, men vi ska vara hos Maria och Patrik och de har ju byggt en super stor & snygg altan, så vi sitter ju under tak.

Ha det gott/lissan

1 kommentar:

  1. Tack för tipset Lissan med fotografering av fröknarna. Tog bild av jenny tillsammans med hennes fröknar på dagis nu när hon slutar och börjar sen i 6-års på Björkhaga.
    Kram

    SvaraRadera