söndag 18 april 2010

Bullbak

Idag började jag dagen med att göra en bulldeg:-)


Oj, vad den jäste
Frukost innan det var dags att baka ut bullarna. Laban och Casper brukar få en liten degklump var att baka ut, så även denna gång. Leo däremot har inte fått baka än. Har oftast blivit när han sovit, men idag var det dags för det första bullbaket.




Han kavlade och kavlade och var nöjd med det. Han åt inte ens av degen. Bullbaket gick alltså perfekt. Fast jag har inte riktigt fått till det med ugnen än. Vissa plåtar blev inne lite för länge, men men de var goda ändå.


Sedan klädde vi på oss för att gå ut i solen. Blåste lite, men satt man i lä var det riktigt skönt. NN och jag satt på var sin stol och läste aftonbladet och bilagan. Mor och Åke kom förbi och då blev det kaffe och nygräddade bullar ute i solen.

13:00 var det dags för Caspers fotbolls match. NN var hemma med Leo som skulle sova. Caspers lag vann den matchen och gick då vidare och fick spela en match till, men den förlorade de och cupen var över.

Hem för att ta det lungt och äta middag som idag blev en sallad för mig och pizza för de andra. Casper och jag följde sedan Åsa och Maria på isgalan. Vi var ju tvungna att gå tidigare i lördags, så vi såg ju inte allt, men nu har vi gjort det.

Måndag igen och en fullspäckad vecka som vanligt:-)Må och lev/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar