tisdag 27 april 2010

Sotarn...

Hej vänner! Börjar sent idag:-) Fick panik alldeles nyss när sotaren knackade på och skulle rensa i kaminen. Det hade vi helt glömt bort. NN brukar ju skruva bort regnskyddet på skortstenen och dammsuga ut askan osv. Dessutom så gjorde NN en brasa igår -fråga mig inte varför, det var ju inte så att det var kallt precis. Han ville bara elda lite, så den var ju full med aska, man får skämas. Försökte ringa NN, så han kunde komma hem, men han svarade inte. Lyckligtvis gick det bra ändå.

Vet inte riktigt men jag har helt tappat stinget när det gäller att knäppa kort den senaste tiden. Har den aldrig redo när det händer något. Igår slutade jag tidigt och när jag kom hem satte jag mig i solen och solade lite. När sedan grabbarna kom hem från skolan satt vi ute och mumsade glass.

Hade sedan AP-träff på jobbet. Det spännande som jag skulle berätta är inte så spännande som det lät:-) Men det blir nog så att jag kommer att plugga 50% och sedan jobba 50%. Ska gå förskollärarlyftet i umeå till hösten, men det är inte riktigt rikltigt klart än. En utbildning som man får betalt för att gå. Trodde sedan att jag kanske skulle få komma tillbaka och jobba i skolan, men det sket sig. Blir kvar där jag är, kanske byter jag avdelning, men det är inte heller riktigt klart. Den som lever få se. Så var det med det:-)

Nää, dags att bege sig till jobbet/lissan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar